Seger mot Vitryssland – till slut

Med tio sekunder kvar att spela såg Daniel Alfredsson till att Sverige kunde pusta ut mot ett kvitteringsjagande Vitryssland genom att göra 4-2. Det blev onödigt spännande när Sverige till slut kunde besegra Vitryssland i OS-hockey.Med tio sekunder kvar att spela såg Daniel Alfredsson till att Sverige kunde pusta ut mot ett kvitteringsjagande Vitryssland.
– Alla försökte spela som Sedinarna och det är inte många som kan det i det svenska laget, sa Radiosportens expert L-G Jansson om den svenska insatsen, som han inte alls var nöjd med.



Vitryssland-Sverige 2-4 (0-2, 1-1, 1-1)
Period ett:
03.36 utv 2 min Henrik Zetterberg roughing, 06.40 0-1 Daniel Sedin assist Henrik Sedin och Mattias Weinhandl, 08.15 utv 2 min Dmitri Meleshko hooking, 09.04 0-2 Daniel Alfredsson assist Magnus Johansson och Nicklas Bäckström i power play spel fem mot fyra, 12.31 utv 2 min Andrei Stas holding the stick, 14.38 utv 2 min Andrei Mikhalev slashing
Skott: 6-17.
Period två: 00.35 3-0 Johan Franzén assist Samuel Påhlsson och Fredrik Modin, 13.53 utv 2 min Patric Hörnqvist hooking, 14.40 1-3 Dmitri Meleshko assist Nikolai Stasenko och Aleksandr Ryadinski i power play spel fem mot fyra, 19.22 utv 2 min Viktor Kostiuchenok hooking
Skott: 6-14.
Period tre: 11.33 2-3 Dmitri Meleshko assist Aleksandr Kulakov, 19.49 4-2 Daniel Alfredsson assist Daniel Sedin och Henrik Sedin
Skott: 7-7. Totalt: 19-38.
Utvisningar: Vitryssland 4x2 min. Sverige 2x2
Domare: Dennis LaRue, USA, Brent Reiber, Schweiz
Publik: 16 878




Källa:www.sr.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback