"Svennis" lämnar Notts County



Bilden:Tiden i Notts County blev kort.Efter drygt ett halvår i klubben slutar nu Sven-Göran Eriksson som sportchef, skriver Daily Mail. - När jag skrev på trodde jag att allt som sagts var sant, men så var det uppenbarligen inte, har "Svennis" tidigare sagt.


Sven-Göran Eriksson har tidigare sagt att han känt sig sviken av ägarna och hans tålamod har successivt sinat.
- När jag skrev på trodde jag att allt som sagts var sant, men så var det uppenbarligen inte, sa Sven-Göran Eriksson till BBC:s Radio 5.
Nu har ordföranden Peter Trembling sålt sitt aktieinnehav i klubben för 1 pund till en grupp investerare - och lämnar klubben omedelbart. Samtidigt lämnar också Sven-Göran Eriksson sin post som sportchef i klubben.  Han blir dock hedersordförande, men det är oklart i vilken grad han kommer att vara involverad i klubben. Den senaste tiden har det ryktats om att "Svennis" ska leda Nigeria i sommarens VM-turnerning.




Peter Trembling Statement
I am delighted to announce that the search for investment into this football club has concluded and last night I signed over my 90% shareholding in the club and hence the ownership to a new consortium.



Källa:www.nottscountyfc.co.uk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback