Världsårsbästa: 17,32m av Christian Olsson i Birmingham

Christian Olsson är tillbaka på allvar. Vid en gala i Birmingham hoppade han 17,32 meter i tresteget, bäst i världen i år. Olsson vann GP-galan i Birmingham på 17,32, vilket är årsbästa i världen. Tävlingen höll överlag mycket bra klass, med fem hoppare över 17 meter.

– Det känns jättekul att kunna hoppa långt och att komma till Storbritannien och vinna mot de bästa i världen, sa Christian Olsson till Radiosporten efter tävlingen.

Svensken hoppade 16,97 i sitt andra hopp, men när kubanen Yoandri Betanzos slog till med ett 17,30-hopp ville inte Olsson vara sämre och lyckades landa två centimeter längre bort.

Banorna i Birmingham är permanenta, vilket gör att det är något lättare att få till bra resultat. Olsson har tidigare hoppat långt där, 2003 lyckades han hoppa 17,70.

Den 12-14 mars är det inomhus-VM i Qatar.

– Jag tror inte jag sätter någon press på mig själv att vinna där. Jag försöker ta den här inomhussäsongen som en komma igång-säsong.

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback