Finsk satsning för Djurgården fotboll 2010

Bilden:Tjugofyraårige Joel Perovuo från FC Honka, som tränade med Djurgården i december, har nu skrivit på ett kontrakt på 3 år.

 

Joel Perovuo har spelat i Honka sedan han var 13 år och har fem säsonger i A-laget. Honka kom i år tvåa i högsta finska ligan och Joel spelade 25 av 26 matcher, gjorde fyra mål och fyra assist.

Djurgårdens sportchef Stefan Alvén har varit i kontakt med finske förbundskaptenen Stuart Baxter som menar att Joel är en mycket intressant spelare med ett tillslag på bollen som är bland de bästa i den finska ligan.



Bilden:Landslagsmeriterade Kasper Hämäläinen, närmast från TPS, har skrivit på för fyra år. Den 23-årige mittfältaren har spelat såväl defensivt och offensivt som på högerkanten.

 

– Djurgården har visat stort intresse och har imponerat på mig som klubb, jag ser stora möjligheter att fortsätta utvecklas här. Jag pratar dessutom svenska så det blir lätt att komma in i ett svenskt lag, säger Kasper till Djurgårdens hemsida.


Bilden:Även 21-årige Joona Toivio har landslagsmeriter, dock från U21-landslaget. Mittbacken, som också skrivit på för fyra år, kommer närmast från Alkmaar, men har varit utlånad till Stormvogels Telstar i den nederländska andraligan.

 

- Joona är en mycket intressant finsk spelare, en karaktärsspelare som ofta fungerat som lagkapten i sina lag. Han är spelskicklig och väldigt bra på att behandla bollen, menar Djurgårdens sportchef Stefan Alvén.

- Min största styrka är kanske att jag inte har några direkta svagheter, jag är ganska bra på det mesta, ganska allround, menar Joona.



Källa:www.dif.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback