Hamrén har gett Zlatan en deadline-senast i augusti 2010

Den svenske förbundskaptenen Erik Hamrén säger till Radiosporten att han talat med Zlatan Ibrahimovic och gett honom fram till i augusti att lämna besked om han vill vara med i landslaget igen.
Förbundskaptenen kommer alltså att ge sin stjärnspelare gott om betänketid över beslutet att ställa upp i EM-kvalet.

– Jag respekterar hans beslut i november. Han får den tid han behöver och jag tänker inte jaga honom.

Men efter sommaren kommer Hamrén vilja ha ett definitivt beslut från Zlatan för att kunna förbereda sig och laget för EM-kvalet i den träningsmatch som spelas i augusti.

– Vi kom överens om att han ska lämna ett besked innan augusti-landskampen för då vill jag ha den trupp som ska spela EM-kval i september samlad.

Vad sa han själv han om det?

– Han tyckte det var en bra idé och vi hade ett bra snack. Jag hoppas och tror på att han ska komma tillbaka.

Hamrén avslöjar också att man kommit överens om att träffas under våren.

– Ambitionen är att vi ska mötas innan han tar beslutet för att ha ett snack mellan fyra ögon och skapa en relation på så sätt.

– Det gäller att hitta en tid som passar oss båda, vi är ju båda rätt upptagna för stunden. Jag är säker på att vi finner en lösning innan det är dags för det beslutet.


Den 7 februari lottas EM-kvalet i Warszawa och nästa landskamp är mot Wales borta den 3 mars. Hamrén har räknat bort Ibrahimovic till den landskampen då han redan i november sade att han ville fokusera all tid på sitt spel i Barcelona.

”Det respekterar jag och han får därför den tid han behöver”, säger Erik Hamrén.

 

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback