Söderling vann äntligen mot Federer i Abu Dubai


Bilden:Äntligen, Robin Söderling. Efter 0—12 i inbördes möten mot världsettan Roger Federer kom vändningen på nyårsdagen under en uppvisningsturnering i Förenade arabemiraten


Den svenske världsåttan tog sin första seger mot schweizaren efter 6—7, 7—6, 6—2 i Abu Dhabi.

- Vi har mött varandra många gånger nu och jag har förlorat varenda gång. Samtidigt har jag känt att jag har närmat mig för varje match och nu lyckades jag vinna, säger Söderling i en tv-intervju.

Federer var, trots att han förlorade, ganska glad efter matchen och berömde svenskens prestation.

- Med hjälp av tränaren Magnus (Norman) har Robin verkligen tagit tag i sitt spel och börjat att spela bra.

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback