Alex Miller ny chefstränare i AIK-fotboll

Bilden:AIK Fotboll AB anställer Alex Miller som ny chefstränare. Björn Wesström kommer att assistera Miller och Jens Andersson tar över som sportchef.

 

 

Alex Miller har en lång och gedigen erfarenhet som tränare och manager i Skottland, England och Japan. Han var senast manager för JEF United Fotball Club i Japan. Under åren 1999¬2008 arbetade Miller i Liverpool FC i Premier League som bland annat tränare och chefsscout. Miller har också varit manager för Aberdeen FC i Skottland och coach för Coventry City FC i England.

- AIK är en stor klubb med många och hängivna supportrar. Jag delar också AIK:s filosofi att spela fotboll – inte sparka fotboll, och strategin att vara en klubb där ambitiösa spelare kan utvecklas. Jag ser fram emot att lyfta klubben ytterligare ett snäpp tillsammans med Björn Wesström och de andra i ledningen, säger Alex Miller, tillträdande chefstränare för AIK Fotboll AB.

- Att få möjligheten att arbeta tillsammans med en så här meriterad tränare som dessutom delar AIK:s strategi och värderingar är en fantastisk möjlighet för AIK Fotboll och för sportledningen i klubben. Miller kommer att kunna utbilda och utveckla våra tränare och ledare och bidra till truppens och klubbens utveckling på ett sätt som stödjer vår långsiktiga satsning, säger Thomas Lyth, styrelseledamot i AIK Fotboll AB.

- Jag har valt att stanna kvar nere på planen och inte återgå till skrivbordet. Att få chansen att jobba med Miller blir en viktig erfarenhet för mig och dessutom utvecklande för AIK. Att klubben har en långsiktig plan för mig gör mig stolt och högmotiverad, säger Björn Wesström, tillträdande första assisterande tränare för AIK Fotboll AB.

- Jag är glad över att vara en del av AIK:s långsiktiga strategi. Vi har redan ett mycket bra ledarteam som nu får ytterligare en erfarenhet genom att arbeta med en internationellt meriterad tränare, säger Jens Andersson, sportchef i AIK Fotboll.

 

Källa:www.aikfotboll.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback