Hammarbystjärnan Paulinho klar för Örebro SK


Bilden:Örebro har gjort klart med brasilianaren och förre Hammarbystjärnan Paulinho Guará. Han kommer närmast från spel i den Sydkoreanska högstaligan och Busan I'Park.



"Självklart kommer Paulinho att tillföra mycket rutin jämte spetskompetens i anfallsspelet", säger Lennart Sjögren, sportchef i Örebro i ett pressmeddelande.

Affären blir ett lån under säsongen 2010.

"Jag är glad att vi är överens och det är en bra chans för mig att få matchning i ÖSK. Jag har fått ett väldigt bra intryck av ÖSK och de kontakter jag haft med klubben. Det är väldigt viktigt för mig att göra en bra prestation i ÖSK och kommer att göra allt för att lyckas", säger Paulinho själv.

Anfallstjärnan kommer till Sverige 25 mars och blir spelklar så snart all pappersexercis är avklarad.

Under sin senaste allsvenska sejour (2003-2008) gjorde Paulinho hela 52 mål för Hammarby och Örgryte.

 


Källa:www.orebro-sk.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback