Wayne Rooney stannar i United

Bilden:Spekulationerna om var Wayne Rooney hamnar efter årsskiftet tog slut i dag. 24-åringen verkar ha slutit fred med tränare Alex Ferguson – och stannar i Manchester United ända till 2015.

 


– Jag är nöjd över att signera ett nytt kontrakt med United. De senaste dagarna har jag pratat med managern och ägarna och de övertygade mig att det är här jag hör hemma, säger stjärnanfallaren till klubbens officiella hemsida.

Även tränare sir Alex Ferguson säger till hemsidan att han är glad över att Rooney stannar.

– Det har varit en jobbig vecka, men jag har sagt till pojken att dörren alltid har stått öppen och jag är glad att han har accepterat att stanna.

Wayne Rooney värvades ifrån Everton 2004 och kommer ha representerat United i elva år när det nya kontraktet går ut.

De senaste matcherna har anfallaren stått utanför laget, på grund av en skada enligt Ferguson. På grund av en konflikt med Ferguson enligt Rooney själv.

Under torsdagen hade en grupp supportrar samlats utanför Rooneys hem för att protestera mot stjärnans beteende gentemot klubben.

 

Källa:www.sverigesradio.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback