Rasmus Jönsson lämnar Hif-fyra högklassiga spelare sålda i år


Bilden:Det har spekulerats länge men nu är det klart. Rasmus Jönsson lämnar Helsinborg för tyska Wolfsburg.

Rasmus Jönsson leder Helsingborgs interna skytteliga med nio mål och är en av nycklarna bakom lagets serieledning i allsvenskan.

Men Wolfsburg har dragit i anfallaren och i dag skrev Helsingborg på sin hemsida att man sålt Jönsson till tyska Wolfsburg.

– Vi jobbade hårt för att sälja nu och sedan låta Rasmus gå efter säsongen men det var inte ett alternativ för köparen, säger klubbdirektören Paul Myllenberg.

Jönsson spelade därmed sin sista match i gårdagens 2-0-seger mot Örebro.

– HIF har betytt mycket för mig, jag har allt att tacka klubben och fansen för min framgång. Att HIF ger mig den här chansen är jag oerhört tacksam för och den är allt för bra att tacka nej till. Det är en av Europas bästa ligor. Jag hoppas att jag i framtiden får chansen att spela för HIF igen, säger Jönsson.

En del i HIF:s strategi är att sälja spelare. Det är dock något olyckligt att HIF tappat fyra högklassiga spelare under samma år.HIF har rört om en del i truppen under transferfönstret och har bland annat värvat Alvaro Santos och Erlend Hanstveit samt lånat in Sebastian Carlsén och Jörgen Skjelvik. På förlustkontot handlar det om Marcus Nilsson, Alexander Gerndt och nu Rasmus Jönsson. Sedan tidigare har Joel Ekstrand sålts till Udinese.

 

Källa:www.hif.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback