Tre Kronor ökar i värde efter vinsten mot Ryssland

Det var länge sedan Sverige senast besegrade Ryssland i Moskvaturneringen. Idag bröts den trenden.
Sverige tog en imponerande 4-2-seger mot Ryssland och förbundskapten Pär Mårts var nöjd.

– Killarna utmanar sig själva till att vilja vinna matchen på rätt sätt och göra sin bra sidor. Det finns så jäkla mycket talang med spelskicklighet men underbart att man tar jobbet utan puck.

Kan du lyfta fram någon speciell spelare?

– Jag gillar Jonas Frögren som i det tysta kommer in och täcker skott. Jag tycker det är fantastiskt. Sen är det många som gör det bra men det är svårt att lyfta fram någon tycker jag.

I det svenska laget var det en spelare som utmärkte sig alldeles extra. Staffan Kronwall hade innan dagens match spelat 27 landskamper och gjort två mål. När han idag gjorde sin 28:e landskamp slog han till med tre mål.

– Det har nog aldrig hänt, har det hänt så var det nog i början av min karriär, säger tremålsskytten Kronwall.

Hur stort är det att slå ryssarna här i Moskva?

– Jag är så jävla dum i huvudet så för mig handlar det om att vinna nästa match och nästa grej.

 

Söndagen den 18 december 2011
18/12 klockan 14.00 Ryssland-Tjeckien, Moskva, Ryssland
18/12 klockan 18.00 Sverige-Finland, Moskva, Ryssland

 

Källa:www.sverigesradio.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback