Världspremiär i Kilafors-för "The Girl with the Dragon Tattoo"


Bilden:I dag är det stor smygpremiär av Hollywoodfilmen "The Girl with the Dragon Tattoo" på biografen i Kilafors. Hela fem dagar innan den riktiga världspremiären får alla från bygden som varit inblandade i filminspelningarna se den.


– Det är obeskrivligt kul! Jag tycker det är fantanstikt kul att vi i Kilafors - och jag vill också nämna Segersta - får visa en så stor film före världspremiären, säger Tomas Lothström som jobbade mycket med filmen under inspelningarna och nu är en av de ansvariga för galapremiären i dag.

Hur stort är det?

– Jag tror inte vi förstår hur stort det är. Det är ju en av världens största filmer och Kilafors och Segersta får den först. Det är fantastiskt kul!

Vad är det som kommer att hända i dag då?

– Ja, det blir lite röda mattan och lite galafest efteråt. Vi ska försöka göra en riktig Hollywoodpremiär - på vårat sätt!

Du har ju faktiskt redan smygsett filmen. Hur är den?

– Jag tycker att den är jättebra! Den är mörk och suggestiv och känns svensk!

Hur mycket av Segersta och Kilafors skymtar förbi i filmen?

– Ja, den del...Filmen är ju väldigt rapp men man får ju känslan av att de hela tiden är i Segersta eftersom de hela tiden passerar bron. Filmen är ju inspelad på flera ställen i Sverige men känslan är att de är här nästan hela tiden. Och bron förekommer väldigt mycket, det gör den.

Du själv var ju statist i filmen. Såg du dig själv?

– Nej, jag såg mig inte, det gäller nog de flesta statister, säger han och skrattar.

-- Man får nog  frysa scenerna när man har köpt filmen på DVD för att kunna se sig själv, säger Tomas Lothström.

 

Källa:www.sverigesradio.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback