Sundin sköt hem supercupen till Hif mot Malmö FF


Bilden:Det såg ut att gå till förlängning i supercupen mellan Malmö FF och Helsingborg.


Men med bara minuten kvar forcerade Erik Sundin in bollen för Helsingborg.

Helsingborg fick en smakstart i supercupen mot Malmö FF. Redan efter tre minuter gav Marcus Nilsson Hif ledningen.

Malmö kvitterade med dryga kvarten spelad genom Wilton Figueiredo.

Malmös Jeffrey Aubynn blev utvisad i den 82:a minuten. Han var besviken på sig själv efter matchen.

– Jag lämnar mina lagkamrater i sticket, det tär på mitt samvete. Det gruffades och jag är tyvärr uppe och fingrar i hans ansikte, säger Jeffrey Aubynn till Radiosporten.

Det såg sedan ut att bli förlänning, men i den sista ordinarie matchminuten kastade sig Erik Sundin fram på ett inspel och rakade in segermålet.

Helsingborgs tränare Conny Karlsson tyckte att det var mycket viktigt att vinna matchen.

– Inte att vinna supercupen, men att slå Malmö i Malmö är viktigare, säger han till Radiosporten.

Tränarkollegan i MFF, Roland Nilsson tyckte att de var dåliga första tio, men att de sedan jobbade sig in i matchen.

– Vi tog över i slutet av första halvlek och gör ett fint mål. En ganska jämn match med två trötta lag i slutet och när vi får utvisningen orkar vi inte med, säger han till Radiosporten.

 

Malmö FF-Helsingborg 1-2 (1-1)
0-1 Marcus Nilsson (2), 1-1 Wilton Figueiredo (16), 1-2 Erik Sundin (90).

Utvisning Malmö FF: Jeffrey Aubynn (82).

Publik: 10 362.

 

 

Källa:www.radiosporten.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback