Zlatan: "Jag lägger av efter VM"


Bilden:– Milan blir min sista klubb säger Zlatan.Jag tänker inte stå och spotta blod in i det sista.


Italiens största sporttidning Gazzetta dello Sport fick i går en exklusiv intervju med Ibrahimovic, tillsammans med Turin-tidningen La Stampa. Zlatan pratar där bland annat om sin framtid och spekulationerna om Real Madrid och andra klubbar.

– Jag skulle inte velat vara som Del Piero. För mig är det bättre att inte vara för länge i ett lag utan byta. När man gör det lär man sig mycket och en stor spelare måste dessutom kunna bevisa att han kan vara bra i mer än en klubb, säger Zlatan och fortsätter:

– Det är lätt att vara duktig där du känner dig hemma. Men för att stanna på toppen krävs nya utmaningar, ny motivation.

Erfarenheten han hunnit erövra med åren hjälper honom mycket, säger Zlatan.

– Jag är nästan 30 år och känner att jag är mer erfaren än förr och att jag hjälper de unga som kommer nya till laget, även i landslaget. Som man känner jag att växer varje dag.

Zlatan säger också utan att tveka att han känner sig som nummer ett i världen.

– Jag känner mig som nummer ett, om jag tyckte att jag var nummer två skulle jag inte känna mig motiverad. Att man inte vunnit den internationella Guldbollen eller Fifa World Player betyder inte att man inte kan vara nummer ett.

 

Källa:Gazzetta dello Sport



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback