Danmark och England-"början på EM-slutspelet"

Landskamperna på fredag 11 Nov (Danmark i Köpenhamn) och tisdag 15 Nov (England i London) är de sista för året. Men tro inte att Erik Hamrén släpper på tyglarna för det.

– Det är definitivt inte en slutpunkt för mig. För mig känns det som starten på EM-slutspelet till sommaren. Två väldigt bra matcher för oss mot två EM-klara motståndare där vi kommer att få bekänna färg, säger han.

Det är också näst sista chansen för förbundskaptenen att spela ihop ett lag och studera spelartyper  i skarpt läge innan den första 23-mannatruppen till EM ska tas ut i maj. Den absolut sista blir på en landskamp i februari (motstånd ej klart).

Stommen består därför av spelare från höstens EM-kvaltrupper. En och annan spelare kan testas lite extra, men något exprimenterande tänker inte Hamrén ägna sig åt.

– För mig är det att man ska försöka vinna matcherna, oavsett om det är en träningsmatch eller tävlingsmatch så ska man vinna matchen. Du gör ju inte något helt annorlunda bara för att det är träningsmatch, utan då är det i så fall för att det är något vi tror på för att kunna nå resultat.

Vissa spelare, som lagkaptenen Zlatan Ibrahimovic, kan dock komma att få vila för att inte slitas ut.

– Jag har en skyldighet som förbundskapten att tänka på de spelare som är hårt belastade i sina klubbar, med liga och Champions league eller Europa league. Och det får man tänka på, så att det inte blir två gånger 90 minuter för några som är hårt belastade i sina klubbar, säger Erik Hamrén.

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback