Zlatan:Barcelona"Världens bästa lag" men Milan är störst!

Bilden:Matchen mellan Milan och Barcelona avgör sannolikt vilket lag som vinner grupp H. Senast lagen möttes slutade det 2-2. Då var inte Zlatan med.


Det var en ödmjuk Zlatan Ibrahimovic som mötte pressen inför kvällens matchen mot sin tidigare klubb Barcelona.

– Jag visste att jag lämnade världens bästa lag när jag gick till Milan. Ser man till resultatet så var det nog det bästa för alla inblandade.

Samtidigt som Zlatan hyllade sin tidigare klubb inför kvällens möte så passade svensken även på att lyfta sitt nuvarande lag.

– Milan är den största klubben jag någonsin spelat för, sade Zlatan.

När lagen möttes på Camp nou slutade delad poäng, efter 2-2. Hemmalaget dominerade matchen men i den sista minuten kunde Milans Thiao Silva nicka in kvitteringen till 2-2. Ibrahimovic var inte med i den matchen på grund av en skada. Ikväll blir första gången han ställs mot sin förra klubb.

– Det kommer bli väldigt spännande och känslomässigt en väldigt stor match. Men för mig handlar det inte om något personligt.

Zlatan, som aldrig vunnit Champions league, är i stort sett redan klar för åttondelsfinal med Milan. Men  påpekade också att det viktigaste inte var att om man lyckades komma etta i gruppen.

– Det handlar mer om prestige. För att vinna champions league spelar det ingen roll hur du gör. Man måste slå bra lag.

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback