Roger Melin lämnar AIK-Hockey


Bilden:Förhandlingarna om ett nytt kontrakt mellan Roger Melin och AIK har brakat samman. Nu har spelarna meddelats att Melin kommer lämna tränarposten efter säsongen.

Spelarna ska i slutet av förra veckan ha informerats om att huvudtränaren inte blir kvar kommande ­säsong.

Roger Melin bekräftar för Radio Stockholm idag att han lämnar klubben efter 4 år och att han och sportchefen Gozzi är överens.

- Anders Gozzi är den bästa sportchef jag jobbat med någonsin så det finns inga hard fealings mellan oss. Nu vill jag gå vidare och AIK-hockey kommer att få en ny röst i spelarbåset nästa säsong.

Vad kommer det här betyda för resten av säsongen för AIK?

– Jag hoppas att det är en sporre, för mig är det en sporre att vilja avsluta det här på ett riktigt bra sätt. Jag tror att vi kan göra något riktigt kul.

Vad har du fått för kommentarer från spelarna?

– Skönt att du sticker (haha), nej det har varit blandade känslor men ingen har tagit det så allvarligt. Man är van vid att spelare och tränare kommer och går.

Roger Melin kom till AIK inför säsongen 2008/2009 och förde laget upp till elitserien säsongen därpå.

Förra säsongen (2010/2011) fortsatte succén när Melin på ett sensationellt sett lotsade AIK till SM-semifinal efter att ha slagit ut de regerande svenska mästarna HV 71 i kvartsfinal.

Melin har ett förflutet i flera elitserieklubbar, bland dessa Brynäs där han vann SM-guld säsongen 1998/1999.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback