John Guidetti sommarpratar onsdag 27 Juni 2012

Bilden:Han vill bli bäst i världen i fotboll! John Guidetti är den målfarliga anfallaren som 2012 debuterade i landslaget. En skada stoppade honom från att tas ut i EM-truppen.
 
 
Målfarlig anfallare som våren 2012 debuterade i landslaget som 19-åring bredvid idolen Zlatan Ibrahimovic. Gjort succé i holländska Feyenoord, med tre hattrick och sammanlagt 20 mål på 23 matcher. En skada stoppade honom från att tas ut i EM-truppen. Fostrad i Brommapojkarna och värvad som 15-åring till storklubben Manchester City som ungdomsproffs. Bodde som barn flera år i Kenya, där hans lag varje månad jobbade 60 timmar med att städa i slummen.
– Jag drömmer stort och mycket – bland annat om att bli världens bäste fotbollsspelare eller att jag ramlar i en fors av guld. Vilken har störst chans att slå in? Håller jag fast vid drömmarna så bygger motgång framgång. Om inte jag vågar tro på mina drömmar så vågar ingen annan.
 
 
Källa:www.sverigesradio.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback