Zlatan tror på Erik Hamréns offensiva spelstil


Bilden:Zlatan Ibrahimovic meddelade på presskonferensen att han tror på Erik Hamréns offensiva spelstil och att han fortfarande känner motivation.

Efter den blytunga förlusten mot England så kom de som ett brev på posten: ryktena om Zlatan Ibrahimovic skulle lägga hans magiska landslagsskor på hyllan.

Någonting som anfallsstjärnan avisade med det samma under presskonferensen.

– Jag kommer fotsätta i landslaget. Jag är fortfarande motiverad, slog Ibra fast.

För ett år sedan sa Zlatan att han var mätt på fotbollen, någonting som alltså inte gäller längre.

– Jag tror det är perioder. Ibland är man mätt, ibland är man inte mätt. Jag vill utveckla mitt spel och jag trivs att spela i landslaget och i klubblaget.

Milananfallaren passade även på att ge Hamréns spelidé beröm, men sa också att den behöver tid för att sätta sig.

– Vi har haft ledningen i båda matcherna, vi hade kunnat spela på resultatet. Ukraina var mindre bra, men Englandsmatchen var bra. Vi måste utveckla det här spelet. Nu vill alla tillbaka till det gamla defensiva spelet, men jag tror på Eriks spelstil. Vi måste utveckla det.

Sverige avslutar EM mot Frankrike på tisdag, och även om matchen saknar betydelse för blågult så var Zlatan motiverad att ta de första svenska EM-poängen.

– Vi ska spela för äran och försöka få med oss poäng hem, sa Zlatan.


Källa:Elof Hellström@sr .se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback