Poängkungen som kan sänka Luleå

Serievinnarna valde AIK. Ett val som de kommer få äta upp, säger AIK:s Robert Rosén.

I förra årets slutspel var AIK den stora sensationen. Seriesegrarna HV71 valde nykomlingarna och åkte ur i fyra raka matcher.

Trots det valde årets seriesegrare Luleå just AIK som kvartsfinalmotståndare.

Ett val som Robert Rosén tror att Norrbottningarna kommer att få ångra.

– De tror att det ska bli enkelt, men det ska de få äta upp.

Robert Rosén har en fantastisk säsong bakom sig. Han kom till AIK från Modo och under året i Stockholm har han blommat ut rejält. Med 60 poäng vann han hela elitseriens poängliga och nu ser han fram emot sitt första slutspel.

– Jag tror att det är som en annan värld än seriespelet, säger Rosén.

Och slutspel brukar också innebära tuffare tag och mer "traschtalk" spelarna emellan, men det är inget som Rosén ägnar sig åt.

– Jag kan nog vara lite för snäll på isen ibland, men jag kan ju inte ändra mitt spel nu. Traschtalk får de som tycker att det är kul ägna sig åt.

Trots att AIK har haft otroligt svårt att få hål på just Luleå i grundserien har Rosén stor tro på sitt lag inför kvartsfinalen.

– De ska få äta upp sitt val. Vi har ett bra kollektiv och Sveriges bästa målvakt. De kommer få det svårt.

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback