Zabel sågar: "Riktigt jävla dåligt"

Efter segern senast i ödesmatchen mot Linköping, var Djurgården tillbaka i gamla hjulspår mot kvalserieklara Timrå. Torsdagskvällens match slutade 2-1 till Timrå efter straffar. Och trots en sen kvittering av Jimmie Ölvestad var Djurgårdstränaren rasande efter slutsignalen.

– Jag är oerhört besviken. Jag tycker faktiskt med allt som står på spel så är vårt spel riktigt, riktigt dåligt. Det är inte accerptabelt, säger Djurgårdstränaren Tony Zabel till Radiosporten.

Vad är förklaringen?

– Från första nedsläpp är vi passiva. Vi försökte kasta om lite i kedjorna för att väcka liv i laget. Jag har ingen förklaring, men jag tycker det är riktigt jävla dåligt.

Vad kan du göra inför vad som måste vara en av de viktigare matcherna i Djurgårdens historia, hemma mot Modo på lördag?

– Jag har inget bra svar på det nu. Det får vi gå hem och sova på och diskutera med alla grabbarna. Det här får inte upprepas.

 

Växjö kan nå slutspel men också hamna i kvalserien, Linköping och Djurgården verkar få inrikta sig på att slippa kvalserien:


Bottenstriden i elitserien med två omgångar kvar

_____________________________________________________________
8) Modo 76 poäng

3/3 Djurgården (b), (Modo har 3-1 i matcher mot Dif i vinter - vunnit de två senaste)
6/3 Linköping (h). (2-2 i inbördes möten, bara hemmasegrar)
9)Växjö 74 poäng

3/3 AIK (h), (2-2 i inbördes möten i vinter)
6/3 Luleå (b). (2-2 i inbördes möten i vinter)

________________________________________________________________________

10) Linköping 71 poäng

3/3 HV 71 (h), (2-2 i inbördes möten i vinter)
6/3 Modo (b). (2-2 i inbördes möten, bara hemmasegrar)


11) Djurgården 70 poäng

3/3 Modo (h), (Dif har har 1-3 i matcher mot Modo i vinter - förlorat de två senaste)
6/3 HV 71 (b). (Dif har 1-3 i matcher mot HV i vinter - förlorat de tre senaste)


Källa:www.sr.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback