Hörnquist förstärker Tre Kronor mot Italien i kväll


Bilden:Men en annan NHL-forward kliver in i laget ikväll - Nashvilles Patric Hörnquist.


Franzén kommer inte till spel ikväll mot Italien på grund av gårdagens näsbensbrott och Alfredssons medverkan är osäker. Men en annan NHL-forward kliver in i laget ikväll - Nashvilles Patric Hörnquist.

– Jättekul att vara här. VM på hemmaplan är inte så ofta när man får chansen att spela och känner sig fräsch och frisk. Det var klart att jag skulle tacka ja.

Var det så självklart?

– Ja, det var det verkligen. I alla fall från min sida. Jag är hel och frisk och då var det inget snack.

Patrik Hörnquist har inte kunnat se så mycket av matcherna, men har ändå bra koll på vad som hänt hittills i VM. Resultatet från Rysslandmatchen igår fick han direkt då han landade i Sverige. Patric Hörnquist hoppas att han kan ge lite extra energi till laget, men tror även att han har annat att tillföra.

– Jag går rakt på mål och försöker böka och stöka och göra lite mål.

 

Källa:sr.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback