Lagerbäck: Så tänker Hamrén inför Islandsmatchen


Bilden:På onsdagskvällen ställs den gamle förbundskaptenen mot den nye när Island gästar Göteborg för landskamp mot Sverige.

Islands färske svenske förbundskapten Lars Lagerbäck behöver inte plugga på särskilt mycket inför onsdagskvällens möte med Sverige – hans gamla landslag.

– Man har ju inte precis behövt överanstränga sig när det gäller att analysera spelarna och laget som man får göra mot vissa motståndare. Framför allt ser jag det som ett jättebra test för vår del, säger Lars Lagerbäck på presskonferensen inför landskampen.

Lagerbäck tror sig veta hur Sveriges nye förbundskapten Erik Hamrén resonerar inför matchen.

– Jag gissar att han gör som jag har gjort. Att han matchar spelare som har haft längst uppehåll och är friska. Spelare som behöver matchträning. Han har ju även några spelare som han vill testa ur skadesynpunkt vad jag förstår, säger Lagerbäck som önskar Sverige lycka till i EM:

– Möter jag någon av de svenska spelarna ska jag med stor glädje och respekt hälsa på dem. Och önska dem lycka till i sommar.

 

Källa:[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback