Nicklas Lidström går i pension efter 20 säsonger i NHL

Bilden:Klockan 17:00 kom det väntade beskedet. Nicklas Lidström berättade på en presskonferens att han avslutar sin fantastiska karriär.

 

Det känns som en stor lättnad att jag tagit beslutet och att det har kommit ut, säger Lidström till Radiosporten.

Men samtidigt som han tycker att det är skönt att sluta, kommer han att sakna sin älskade sport.

Lite vemodigt är det. Jag kommer nog sakna livsstilen och matcherna. Att spela inför 20 000. Och så kommer jag sakna lagkamraterna och omklädningsrummet.

Motivationsbrist är den stora anledningen till varför han väljer att lägga skridskorna på hyllan.

Jag känner att jag inte kan spela till fullo, och det beror på att jag inte kan hitta motivation eller drivkraft.

Nu väntar ett nytt liv för familjen Lidström, hemma i Sverige.

 

Det känns bra. Barnen ska börja i svensk skola och vi får bo nära våra familjer. Det kommer så klart att bli en stor omställning, men det känns bra. Nu får jag dessutom chansen att vara på fler av mina söners matcher, säger Lidström.

 

Källa:http://redwings.nhl.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback