Viktor Fasth klar för Anaheim-har skrivit ett ettårskontrakt

Det har varit på gång länge, och på måndagskvällen blev det äntligen helt klart: Viktor Fasth har skrivit på ett kontrakt med NHL-laget Anaheim.

AIK:s målvakt Viktor Fasth, 29, flyttar till NHL och Anaheim. Fasth, som var Sveriges förstamålvakt i ishockey-VM, har skrivit på ett ettårskontrakt.

Jag är väldigt glad och ser fram emot att ansluta till organisationen. Det är en dröm som förverkligas, jag är väldigt förväntansfull, säger Fasth till Anaheims hemsida.

I Anaheim, som missade slutspel den här säsongen, får Viktor Fasth konkurrera med schweiziska stjärnmålvakten Jonas Hiller, men även Dan Ellis.

Ducks visade ett riktigt stort intresse. Jag kände att de ville ge mig den här chansen och att de tror på mig. Det känns väldigt viktigt för mig, säger Fasth.

AIK har redan värvat Daniel Larsson från HV 71 som ersättare för Fasth.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback