Franzén ny huvudtränare i AIK hockey

Bilden: Idag blev det klart vilka som ska träna AIK hockey kommande säsong. Det blir fr,v Mats Bäcklin,bördig från Brynäs, Rikard Franzén, och Mats Lindgren som ska dela på tränarrollen efter Anders Eldebrink.
 

– Jag har ju funnits med i föreningen, det här blir 20:e året, 13 som spelare och 7 som ledare, säger Rikard Franzén.

– Jag har varit med i föreningen på juniorsidan, jag har varit med på A-laget, jag vet vad som krävs för att vi ska nå framgångar, jag vet vad vi spelar för typ av ishockey.

– För mig känns det som en jättestor utmaning att få leda AIK tillsammans med de här killarna, säger Rikard Franzén.

Dom där killarna är alltså Mats Lindgren, som redan tidigare funnits med i klubben, och så Mats Bäcklin, som tar det i mångas ögon kontroversiella steget till AIK från Djurgården, där han var assisterande tränare förra säsongen.

Bäcklin, Lindgren och Franzén. Där har ni de tre som ska leda AIK hockey kommande säsong.

Förra säsongen blev minst sagt stökig för AIK. Per-Erik Johnsson fick lämna tränarjobbet en bit in på säsongen, in kom istället Anders Eldebrink.

Han lyckades förvisso rädda kvar AIK i elitserien, men man missade slutspelet. Frågan är vad man ska ha för förväntningar på AIK kommande säsong.

– Det är för tidigt att säga ännu. Det får komma när vi har pratat ihop oss alla tränare runt laget ihop med spelarna, men givetvis ska vi göra en bättre säsong tabellmässigt än förra året, säger Rikard Franzén.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback