Holmén avstår VM-kvalet-Albin Ekdal ersätter

Landslagsmittfältaren Samuel Holmén kommer inte att spela VM-kvalmatcherna mot Österrike och Färöarna i början av juni.

28-åringen anger privata skäl bakom beslutet att tacka nej.

"Men det handlar om privata anledningar som gör att jag tar beslutet", säger Holmén till svenska fotbollförbundets hemsida.

Serie A-proffset Albin Ekdahl ersätter Holmén.

"Det ska bli väldigt spännande och jag kommer att satsa allt jag har för att visa att Erik (Hamrén, förbundskaptenen) fattade rätt beslut att ringa mig. Det ska helt enkelt bli skitkul", säger Ekdal till förbundets webbplats.

Även andremålvakten Johan Wiland tvingas tacka nej till VM-kvalmatcherna mot Österrike och Färöarna, samt landskampen mot Makedonien i juni. Köpenhamnsmålvakten Wiland har en spricka i axeln.

Helsingborgs Pär Hanson kallas in som ersättare för skadade Wiland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback